perjantai 22. tammikuuta 2016

Pieni ikkuna kirjoittajaan ja oman roolipelautumisen historiaan


Kuva: Tuomas Puikkonen/LARP: Taivaan saaret 2015

Kai tässä pitää jo vähän kertoa, että kuka olen ja mitä touhuan. Olen 28-vuotias "uusjoensuulainen", eli Kirkkonummelta alunperin. Veikkolasta olen kotoisin.

Kun olin pieni, Veikkolassa oli kaksi pientä kauppaa ja yksi huoltoasema. Meillä oli vanha koulu, josta satoi syksyllä sadevesi sisään. Nykyisin Veikkola on keski/yläluokkaisten perheiden suosima asuinalue,jossa on jopa kaksi liikenneympyrää! (Ja uusi koulu, joka oli itse asiassa Suomen suurin koulu vielä muutama vuosi sitten.) Sittemmin koulu jakaantui ja nyt Veikkolassa on niitäkin useampi. Minun pieni kyläni on metropolisoitunut ja vaikka väitän olevani muutoksille avoin, niin kyllä välillä saatan harmissani tuhahtaa. ^^ Luulen, että en ole ainoa tällaisia asioita mietiskelevä.

Mitäs sitten.. Aloitan aamuni kylmissäni, koska asun opiskelija-asunnossa eikä sitä lämmitetä kunnolla. Juoksen kuumaan suihkuun jossa poltan ihoni. Sitten vaahdotan maidon ja keitän mutteripannulla kahvia. Herätän lapsen. Lähdemme päiväkotiin säästä (sekä lapsen nuhaisuudesta) riippuen joko pyörävaunulla tai autolla. Sitten työskentelen yliopistolla kokonaiset 8 tuntia.

Elämäntavoista tai harrastuksista voisin jatkaa hieman pidemmin. Aloitin live-roolipelauksen 16-vuotiaana siskoni kanssa. Ensimmäinen peli oli nimeltään "Ramadle the alliance". Olen kuvassa neljäs oikealta vasemmalle ja siskoni on ensimmäinen näkyvä tuolta vasemmalta. Se porkkanapää. ^^

Kuva: Nino Hynninen/LARP:Ramadle 2002

En muista pelistä paljoa. Muistan, että jännitti hatusti. Olin nahkurivaras. En muista mitä aikakautta pelasimme, mutta ruuan piti olla "autenttista" ,joten söimme pussista pähkinöitä koko viikonlopun. Larppasin kahden vuoden ajan. Sitten elämääni tuli musta-aukko ja pelit jäivät sen myötä. Nyt olen kesällä taas herätellyt vanhaa harrastusta ja oi mikä ilo oli huomata, että samat vanhat tyypithän ne siellä vielä pyörii! Ainakin pääkaupunkiseudulla. Joensuun ropettajiin tutustuin myös hiljattain. Lisää hiiltä junaan. En tiedä mitä muuta sanoisin. Blogilla ei ole vielä suoranaista genreä, täältä löytyy tällä hetkellä ropeja, filosofiaa, politiikka ja arkea. Kaikki neljä kuvastaa mun elämää aika paljon. Mutta lupaan valita suunnan. Kohta. Luulen, että keskityn kevyempiin teemoihin vakavien sijaan. Vakava voi olla töissä ja vaikuttamistyössä ja sitten ehkä seuraavassa blogissa, kunhan saan ensin harjoiteltua tällä. ^^
Loppuun larppi/ropekuvia!
Kuva: Tuomas Puikkonen/LARP:Taivaan Saaret 2015

Kuva:Tuomas Puikkonen/LARP:Taivaan Saaret 2015


Näkemisiin!

Pusss

Sonja




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti